- LT
- EN
Naudingi patarimai
Dalinamės su Jumis savo ekspertine patirtimi, per ilgus veiklos metus sukauptomis žiniomis ir naujausiomis įžvalgomis.
Ką turite žinoti, kai ieškote patalpų biuro nuomai?
2017 m. liepos 18 d.
Kuriant verslą, įprastai viena pirmųjų užduočių – rasti biuro patalpas. Ne visi pradedantieji verslininkai turi nuosavas patalpas. O kartais nepakanka jas turėti, juk patalpos turi būti pritaikytos verslui: svarbi jų lokacija, patogus išplanavimas klientų aptarnavimui, o jei jūsų įmonės veikla bus specifinė, reikalaujanti ypatingų saugos, higienos ar kitų reikalavimų – turimos patalpos gali netikti. Tokiu atveju dažniausiai pasirenkama patalpų nuoma.
Buhalterijos centro direktorius Žydrūnas Bielskis atkreipia dėmesį, jog priimant sprendimą dėl nuomos, svarbu prisiminti, jog jūsų verslo sąnaudos skirsis priklausomai nuo to, iš ko šias patalpas nuomositės.
Jei patalpas jūsų įmonei išnuomos fizinis asmuo, pagal sudarytą nuomos sutartį už nuomotoją Jūs valstybei turėsite sumokėti 15 proc. gyventojų pajamų mokestį (GPM) ir nekilnojamojo turto mokestį, kuris priklauso nuo nekilnojamojo turto vertės ir konkrečios savivaldybės, kurioje nekilnojamasis turtas yra, nustatyto tarifo.
Tuo tarpu, jei patalpas nuomositės iš kitos įmonės – juridinio asmens – gyventojų pajamų mokesčio mokėti nereikės, nes toks sandoris yra ne GPM objektas. Be to, nekilnojamojo turto mokestį turės sumokėti nuomotojas, o ne jūsų įmonė.
Tad, priimdami sprendimą, iš ko nuomosite patalpas, įsivertinkite visas išlaidas, ne tik pačią nuomos kainą. Gali būti, kad pradžioje pasirodęs daug patrauklesnis kainos pasiūlymas iš fizinio asmens jums bus brangesnis negu iš juridinio asmens.